vineri, 1 iulie 2011

Constanţa - Hotelul ”CONTINENTAL” - (Carlton), (Republica)

Constanta - Hotel CONTINENTAL

Constanta - Hotel CONTINENTAL -
se observă că farmacia MIGA a funcţionat iniţial la parterul Hotelului CONTINENTAL

Constanta - Hotel Continental  si Clădirea şcolii ”Principele Ferdinand şi Principesa Maria” (Actualul Muzeu de Artă)

Constanta - Hotel Continental  si Clădirea  şcolii ”Principele Ferdinand şi Principesa Maria” -
(şcoala primară de băieţi Nr.1 - şcoala primară de fete nr.1)

Clădirea  şcolii ”Principele Ferdinand şi Principesa Maria” - (şcoala primară de băieţi Nr.1 - şcoala primară de fete nr.1)
fosta Şcoală Nr. 12 din vremea anilor 1960-1970

hotel-continental-constanta-vechi-2-www.joie_.ro_

Constanta - Hotelul CONTINENTAL în anii 1945 - 1946

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Constanta - Hotelul REPUBLICA (în stânga) - Hotelul CONTINENTAL fusese dezafectat ca hotel.
Urma să fie demolat şi să fie ridicată aripa nouă sub forma de bloc cubist specifică clădirilor ce au fost construite dupa anii 1960.

  Constanta - Stânga Hotel GRAND, în faţă Hotel CONTINENTAL

Constanţa -
În perioada celui de-al doilea Război Mondial hotelul s-a numit CARLTON
După 1947 a fost redenumit PROLETARUL iar apoi REPUBLICA.
În perioada anilor '70 s-a revenit la denumirea de CONTINENTAL

Constanta - Hotelul REPUBLICA
Hotelul PROLETARUL (vechiul CONTINENTAL) fusese dezafectat şi urma să fie demolat iar tronsonul din dreapta de trei etaje al Hotelului REPUBLICA fusese deasemenea dezafectat urmând să fie demolat spre a se realiza joncţiunea cu noul tronson de patru etaje ce avea să fie construit pe Bd Tomis

Constanta - Hotelul REPUBLICA înainte de a fi legat conexat cu Hotelul CONTINENTAL
(la parter frizeria ”Higiena” cu ”H”)

Constanta - Hotelul REPUBLICA redenumit CONTINENTAL
(Coaforul se numea acum ”Igiena” - litera ”H” era însă simbolul Cooperativei)

Constanta - în timpul războiului Hotelul CARLTON a fost închiriat şi de o serie de firme şi reprezentanţe germane

  Constanta - în timpul războiului Hotelul CARLTON a fost închiriat şi de o serie de firme şi reprezentanţe germane

Piata Carol - in spatele halei

Constanta - anii 1964 - 1965 - În spatele Hotelului Continental se afla piaţa Unirii (Piaţa Carol I - după denumirea veche)
Se observă deja că Vechiul Hotel CONTINENTAL fusese demolat iar în locul său se construise aripa nouă a hotelului

Piata Carol - unirii

Constanta - Piata  Unirii - înainte de demolare şi reconfigurare - Imagine de pe Str Cuza Voda (Str. 11 iunie)
Clădirea din imagine a fost demolata - in dreapta se distinge intersectia cu Str Răscoala 1907 (Str Scarlat Vârnav)

Constanta - Piata  Unirii - Imagine de pe Str Cuza Voda
În faţă se intersectia cu Str Răscoala 1907 şi perspectiva străzii spre Piaţa Griviţei

Hotel Continental - Demolare

Constanta - Hotel CONTINENTAL - După anul 1990 Hotelul Continental a fost demolat complet

26 de comentarii:

  1. Am o mica atentionare. La una din poze ai scris citez "in stanga hotel Grand".
    Acela nu e Grand-ul. In acea cladire functioneaza acum Toni's Trade.
    Hotel Grand se afla peste drum de grupul Carlton-Continental. Actualmente Grandul a fost renovat (e cladirea aia mare si roz din intersectia Miga, are la parter BT Cafe). Momentan gazduiste spatii comerciale, dar propietarii (urmasii celui care a ridicat hotelul) au spus ca doresc sa ii redea functiunea originala-adica cea de hotel.

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnule Harry, am plăcerea să vă răspund şi vă rog să scuzaţi mica întârziere cu care o fac. Sunt de acord cu remarca dumneavoastră referitor la chestiunea în discuţie. Fotografia de care vorbiţi reprezintă însă o imagine realizată de pe Bulevardul Tomis (ca să vorbim în termenii unui prezent accesibil cunoaşterii comune contemporane) de undeva din dreptul fostului magazin Muzica (partea dreaptă) şi fostului magazin de artizanat Hora (partea stângă. Remarcaţi, vă rog, faptul că în centrul imaginii se află clădirea Hotelului Continental (vechi) iar la parterul Hotelului Grand se află restaurantul ce are o terasă la nivelul trotuarului care se poate vedea mai bine în fotografiile postate sub titlul ”Hotel GRAND - Bulevardul Carol”. Luând în considerare acest aspect, vă rog să îmi permiteţi să îmi menţin comentariul pentru fotografia asupra căreia mi-aţi făcut atenţionarea. Vă mulţumesc încă odată pentru faptul că urmăriţi ceea ce postez şi contez pe părerile dumneavoastră pentru viitoarele materiale pe care intenţionez să le public. Cu respect, Pluttonia :)

    RăspundețiȘtergere
  3. O singura mentinue am de facut: fara DUMNEAVOASTRA!
    Nu imi plac oficialismele :)) Nici in mediul virtual nici in lumea fizica. Discutam relaxat, ne spunem pe nume. Suntem intre prieteni :)

    RăspundețiȘtergere
  4. De acord Harry, ai dreptate...Dacă ar fi să-l parafrazez pe Alan Ayckbourn cu al său ”Plural englezesc” aş declara că este exact felul în care prefer să mă folosesc de magicul instrument al cuvântului... politeţea este intrinsecă fiecăruia, nu stă în formele sofisticate ale pronumelor de politeţe... accept cu plăcere apelativul direct şi te asigur de prietenia mea dezinvoltă şi în spiritul firesc al naturii noastre de iubitori ai frumosului... îmi place să cred că pot să fiu alături celor de aici dăruind cu plăcere parte din munca mea... Constanţa este oraşul natal şi sunt la vărsta la care deja parte din mine trece incet încet spre istorie... unele fotografii sunt cu acele locuri de care îmi mai aduc aminte din vremea copilăriei... sper să fiu bun partener al celor ce fac eforturi pentru urbe şi pentru semeni... cu consideraţie, Pluttonia... :) ...

    RăspundețiȘtergere
  5. Unor vorbe atat de frumoase nu le gasesc un raspuns pe masura. Nu pot decat sa iti multumesc in nume personal si in numele constantenilor pentru munca depusa in sortarea, selectarea si aranjarea atator fotografii si prezentarea lor publicului larg intro forma in care sa scoata la lumina trecutul acestui oras.

    RăspundețiȘtergere
  6. buna
    o parte din poze i-mi apartin. am ceva poze interbelice si postbelice destul de interesante pe care le pot scana si oferi la o rezolutie mult ma buna. domeniul meu sunt masinile interbelice astept un mesaj pe mess fygo1973 sau pe mail cicosflorin@rdslink.ro

    RăspundețiȘtergere
  7. Plutonia , pe ce adresa pot trimite paginile despre constanta din Anuarul Socec 1925 ?
    Cu stima ,
    Marian Barbu ( marianbarbu01@gmail.com )

    RăspundețiȘtergere
  8. Cu multumiri anticipate, domnule Marian.
    Astept cu interes materialul oferit de dumneavoastră.
    Adresa e-mail este: pluttonia@yahoo.com
    Va ofer la rândul meu (în cazul în care nu era încă la cunostinţa dumneavoastră) adresa de la care am descărcat ”Ghidul Constanţei... 1924”
    http://www.scribd.com/doc/54122030/Ionescu-Th-Constanta-Si-Techirgiol-Ghid
    Cu speranta unei bune colaborari si prietenii, a dumneavoastra Pluttonia

    RăspundețiȘtergere
  9. Va multumim pentru eforturile dumneavoastra de a ne prezenta Constanta asa cum arata ea. Este o placere deosebita sa vad pozele postate de dumneavoastra si comentariile. Mi-ar placea sa vad ceva si despre Bdul. Carol, ceva mai spre actuala intersectie de la Capitol.

    RăspundețiȘtergere
  10. Acum am inteles si eu unde se afla de fapt farmacia Ioan Miga. Pacat de cladirea aia..

    RăspundețiȘtergere
  11. " Constanta - în timpul războiului Hotelul CARLTON a fost închiriat şi de o serie de firme şi reprezentanţe germane "
    De fapt NU firme si reprezentante !
    Marine Lehr Kommando (Deutsches Marinelehrkommando Rumänien)- Comandamentul German pentru instructie din Romania era in fruntea fortelor marinei germane (Kriegsmarine)din Romania. Din apr.1943 a devenit Deutsches Marinekommando Konstanza. A cooperat indeaproape cu Statul major al Fortelor Navale Maritime Romane, alcatuind un comandament comun, ce a functionat in hotel pana la 23 Aug. De pe surse, in podul hotelului functiona un observator cu un telemetru de artilerie...
    Alea sunt documente istorice ... daca nu au platit, se poate merge in Germania pentru recuperare...

    RăspundețiȘtergere
  12. Mulţumim Petre pentru clarificări. Câte ceva, s-a mai adunat în cutiuţa cu fotografii şi informaţii. Nu s-a mai revenit asupra postării. Avem în vedere să completăm materialul. Demersul tău este bine venit.

    Apreciem iniţiativa ta asupra recuperarii creanţelor ( :) )... Poate că s-ar face ceva, cumva... Dar, Germania există (chiar unificată) problema este că ceea ce odată a fost Carlton, azi este un teren cu o identitate incertă despre care nu ai posibilitatea de a afla prea multe. Este acea stare în care ”Cine stie nu spune, cine spune nu ştie”.
    Am încercat aici să vorbim despre ”Hotelul CONTINENTAL”. Lăsăm pe toţi cei ce o pot face să spună sau să nu spună despre ce se ştie sau despre ce nu se ştie. Cu respect, Pluttonia

    RăspundețiȘtergere
  13. DECE NU SPUNETI NIMIC DE PERIOADA CAND A FOST LOCUIT DE CEI CARE AU PLECAT IN 58

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După cum aţi constatat am evitat să aducem în discuţie aspecte asupra cărora nu deţinem material documentar concludent. Din perioada despre care vorbiţi, foarte puţine documente (imagini)au fost postate pe NET. Blogul fiind prin excelenţă un cumul de date adunate şi structurate din internet. În calitate de ”amator” Pluttonia nu a solicitat şi nu a avut acces la arhive, naţionale, locale sau de altă factură. A vorbi fără temei, înseamnă a fi susceptibil de acuze asupra unei anumite partinităţi de care ne dezicem. Pe măsură ce vor apare date, ne dorim să completăm cele prezentate aici. Oricum, postările au fost strict reduse în ultima perioadă. Pentru anul următor vom încerca să reluăm cu elemente noi prezentarea Constanţei în imagini vechi. Cu stimă Pluttonia

      Ștergere
  14. Link exchange is nothing else except it is only placing the other person's weblog link on your page at appropriate place and other person will also do similar for you.

    Here is my site: graduate certificate programs online

    RăspundețiȘtergere
  15. Referitor la această descriere: "Clădirea şcolii ”Principele Ferdinand şi Principesa Maria” - (şcoala primară de băieţi Nr.1 - şcoala primară de fete nr.1)
    fosta Şcoală Nr. 12 din vremea anilor 1960-1970", imi permit să fac o precizare. Fosta Şcoală nr. 12 a funcţionat in acel imobil (actualmente aripa Muzeului de Artă)până în anul 1 9 8 6.

    RăspundețiȘtergere
  16. Minunat ! Am admirat fiecare imagine.Cata muncà ati depus...O întrebare : de ce a fost darâmat hotelul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc respectuos pentru aprecieri. Nu detin informatii in amanunt despre Hotelul Continental, altele decât cele gasite in diverse locatii din NET. Constanţean fiind am oarecum o cunoastere asupra chestiunii legate de disparitia hotelului Continental, dar sunt de factura subiectivă si nu ma hazardez in comenta subiectul. Cred ca puteti adresa intrebarea dumneavoastra domnului arhitect Radu Cornescu care va poate da amanunte in situatia in care si dansul are calitatea de a o face! Cu speranta ca in curand voi putea relua postarile in acest blog, va adresez sincerele mele urari de bine! - Constantin Roman

      Ștergere
  17. O mica completare. Carlton-ul se pare ca a fost finalizat in 1935-1936. Arhitect Harry Goldstein, cel care a devenit apoi prin schimbarea numelui - > Horia Maicu.

    Am primit via Valentin Mandache o fotografie din anul inaugurarii din arhiva familiei Maicu din Australia.

    http://constantaoldcity.blogspot.ro/2014/11/memorialul-constantei-continental-hotel.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc cu placere Harry. Mă bucură faptul ca esti un deosebit om al Constantei preocupat si de ceea ce a fost Constanţa veche dar si ce va deveni Constanţa celor de după noi. Succes in continuare. Resimt cu dificultate întreruperea postarilor din blogul de faţă, dar sper ca viitorul va fi generos si voi putea relua activitatea de aici. Cu repect, Constantin Roman

      Ștergere
  18. Pentru mine ca un bucurestean indragistit de arhitectura valoroasa e de neconceput cum dupa 1990 s-a demolat una dintre cele mai frumoase constructii din Constanta. Nu explica nimeni de exemplu ce interese meschine au determinat pe edilii acestui oras sa distruga asa ceva, de ce, in ce an...
    Multumesc anticipat pentru raspunsuri

    Goldmund

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stimate domnule Goldmund, scopul blogului este de a fi un loc al imaginilor despre fapte și întâmplări din Constanța de odinioară. Nu suntem în măsură să comentăm în nici un fel faptele mai vechi sau mai noi ale istoriei orașului mai ales acolo unde o atitudine subiectivă poate greva calitatea mesajului. Nu ne erijăm în a fi trâmbițașii unor opinii care sunt exploatate copios de mass-media tabloidară și nici a vreunui organ al statutului care să se autosesizeze din principiu. Ați pus foarte corect punctul dumneavoastră de vedere. Da, după 1990. Nu vi se pare logic să acceptați că în acel moment societatea românească a început să fie condusă după alte reguli? Dreptul asupra proprietății este inalienabil și este prevăzut în Constituție. Continentalul din Constanța nu era declarat obiectiv de patrimoniu. Cei 14 (sau câți or fi fost) moștenitori nu s-au înțeles asupra moșteniri (n.b. - să presupunem). Existau probabil și alte cercuri de interese, mai mult sau mai puțin oculte... Am citit undeva (nu rețin acum unde) ”dacă nu poți construi, dărâmă!”. Probabil acest principiu a fost perfect valabil si in cazul Continentalului constănțean. Și pe de altă parte, proprietarii nu sunt obligați să dea explicații asupra modului în care își utilizează bunurile mobile sau imobile... așa că atitudinea unui trecător sau a mai multora nu poate conduce la o acțiune a factorilor decidedenți dintr-un anumit domeniu în absența unei evidente încălcări a legii... Știți, uneori această hazardare în jurul paradigmei ”cineva trebuie sa....” este mult prea caragialiană. Dacă aveți soluții sau răspunsuri viabile în temeiul legilor după care societatea se conduce, este firesc și civic să acționați... dacă nu simpla indignare nu produce efecte. După părerea dumneavoastră cine credeți că ar trebui să ofere astfel de explicații? Și în baza cărui demers?... Dacă sunteți atât de interesat de aceste chestiuni, formulați cereri de răspuns edililor... sau proprietarilor de drept ai terenului. Unul dintre edilii recenți a fost Radu Mazăre (demisionar). Adresați-i corespondența dumneavoastră și cine știe, poate veți avea șansa de a primi un răspuns. Blogul de față nu este în măsură să va poată oferi mai multe informații. Suntem un fel de oglindă, dar nu cea fermecată din basmul ”Albă ca zăpada”... Cu deosebit respect, Constantin Roman

      Ștergere
  19. ..."nu s-au inteles asupra mosteniri"(i)?

    Problema adusa de mine era de ordin general, in comparatie cu legile existente in Romania, da, dupa legile din anul 1990-2016..., in comparatie cu tot ce s-a refacut, pastrat, renovat in Romania(am exemplificat cu Sibiu, Cluj, Oradea, etc.)Imi pare rau daca vorbiti de "mass-media tabloidara", apropo de opinia unuia care doreste doar un raport la realitatea din multe alte orase ale Romaniei. Aici nu este vorba doar de o opinie subiectiva, dar din pacate orasul Constanta arata mai mult decat alte orase din Romania ca un oras socialist. Cineva din afara ar crede ca acest oras nu a avut istorie. Si nu este deloc adevarat, dar in Constanta s-a intamplat ceva ce nu-mi pot explica din Bucuresti(unde m-am nascut si am trait primii 28 de ani), din Stuttgart, Germania. Daca nici dvs. nu stiti(probabil ca, chiar nu stiti) si mai sunteti si suparat pe nedumerirea mea, imi cer scuze domnule Constantin Roman.
    Doresc sa precizez ca blogul dvs. este o reusita, ne arata asa cum traiau cetatenii romani in alte timpuri.
    Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stimate domnule Goldmund, dați-mi voie vă rog să vă răspund în consens subiectiv și să mă raportez la punctele dumneavoastră de vedere. Încep prin a vă mulțumi pentru atenționarea asupra incorectitudinii survenite în dactilografierea corectă a dativului substantivului ”moștenire”, a fost o greșeală jenantă pe care mi-o asum. Revenind la fondul discuției, personal, consider că aveți perfectă dreptate. Ați exemplificat cu orașe ca Sibiu, Cluj, Oradea. Ce atestare documentară au aceste orașe? Ce însemnau ele împreună cu București-ul sau Iași-ul la data de 14 noiembrie 1878? (n.b. - ziua unirii efective a Dobrogei cu România. - prințul Carol a lansat din Brăila „Proclamatia catre dobrogeni” si „Înaltul ordin de zi” către armată, iar primele unități militare românești au trecut Dunărea pe la Brăila si Galați). Erau centre puternice de civilizație și cultură. În timp ce orașele enumerate de dumneavoastră erau cetăți cu o istorie de câteva secole, Kustenge-ul de atunci era doar o biată adunătură de câteva case mai răsărite ale turcilor, grecilor, evreilor și armenilor precum și câteva mahalale de bordeie ale unei populații destul de eterogene. Impactul cu civilizația occidentală modernă era în fază embrionară. Englezii, prin calea ferată construită în 1860 deschiseseră calea spre ceea ce urma să devină Constanța și mai ales portul Constanța. Orașul ”istoric”, la acea dată se limita la zona peninsulară. De aceea cei ce văd orașul în ziua de azi au perceperea unui oraș ridicat în spiritul unei urbe fără identitate. Când în Germania orașul Dresda a fost reconstruit după ce fusese ras aproape de bombardamentele din al doilea război mondial, baza a fost de bună seamă zestrea istorică. A existat o importantă sursă de documentare și documente ce putea fi folosită. Nu putem compara ce s-a întâmplat la dumneavostră în Germania cu ceea ce este aici în zona aceasta a României... Trăiesc de ceva vreme în Constanța și m-am instalat chiar în segmentul considerat a fi vârsta a trei-a. Nu pot să spun că am rămas cu opincile sau șalvarii în glodul mahalalelor urbei. Printre alte profesii am fost ani buni chiar ofițer de marină și am bătut oarece porturi ale lumii... Cei doi fii ai mei, bunăoară, locuiesc ca și dumneavoastră, în Germania, la Frankfurt. Cunosc așadar cam cum este percepută realitatea românească de la dumneavoastră spre țară și din țară către dumneavoastră. Nici Domnul Iohanis ca primar al Sibiului nu poate fi pus în comparație cu Radu Mazăre, primar și el al urbei de la malul mării cam în același timp de după 1990. Așadar, mulțumindu-vă călduros pentru posibilitatea susținerii acestui schimb de idei, luați vă rog în considerație că mă adresez dumneavoastră ca un constănțean ce a trăit si trăiește în acest oraș de mai bine de jumătate de veac. Cu respect, Constantin Roman

      Ștergere
  20. Ma simt onorat a dialoga cu oameni precum dvs.
    Cu respect

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În egală măsură îmi place să găsesc în acest mediu atât de eterogen al Net-ului pe acei oameni ce sunt legați de ținuturile lor natale și în care vibrează cald și cuprinzător spiritul respectului pentru neam și țară. Cu un frumos gând românesc, azi în zi de mărțișor vă adresez sincerele mele sentimente de prietenie. Cu respect, Constantin Roman

      Ștergere